O knjizi „Živ si, kažeš“

Život lirskog subjekta Anušićevog rukopisa Živ si, kažeš može da se odredi kao nemrtvi, ili neusmrtiv – kako ističe nemački filozof korejskog porekla, Bjung-Čul Han, koji u svom delu Premoreno društvo daje izveštaj o patologiji savremenog društva. Umoran od napora samopotvrđivanja i prevazilaženja obeleženosti bezdomnika da bude ono što jeste i pripada samom sebi, Anušićev subjekt prinuđen je da živi nedostajanje i lišenost kao svoju neposrednu istinu, s obzirom da je suočen sa nedostatkom vezivanja i rastućom fragmentacijom socijalnog segmenta – koja se dâ sagledati i na formalnom planu pesama. Tako nemrtav, lirski subjekt čini jedino što još može – čeka. U međuvremenu, denarativizacija sveta naglašava osećaj strepnje i prolaznosti, kao drugu važnu pesnikovu tematsku preokupaciju koja zauzima središnji deo rukopisa.
(Branislav Živanović)