Izdavač: Културни центар Новог Сада
Direktor: Бојан Панаотовић
Urednik: Aлен Бешић
Redakcija: Маја Ердељанин (ликовни уредник), Соња Веселиновић, Марјан Чакаревић
Lektura: Сања Вулетић
Administracija i plasman: Виолета Петровић
17306
17306

518

godina LXIV
broj 518
јул–август 2019.

Likovni lajtmotiv:
Ликовни лајтмотив броја: 58. Венецијански бијенале. На насловној страни: Литвански павиљон награђен Златним лавом; перформанс-опера СУНЦЕ И МОРЕ (МАРИНА); ауторке: LINA LAPELYTE, VAIVA GRAINYTE AND RUGILE BARZDZIUKAITE; фотографије: Љиљана Малетин Војводић


GDE JE ŠTA
ГЛАСОВИ
Нина Живанчевић: ЈОШ ЈЕДНА ПЕСМА ЗА ЗОРАНА ГРЕБЕНАРОВИЋА – ГРЕБУАлмир Залихић: РОДНИ ГРАДМарија Стојановић: КАРМЕНЧИНАЈелена Радовановић: TOUCHÉ Матеја Јурчевић: ШТО ЈЕ ОСТАЛО НАКОН ШТО СМО НАПУСТИЛИ СТАНУрош Милорадовић: КЊИГА МЕРЕЊАТијана Сладоје: РЕЧИ ТРЕБА СЕЋИ
ВРТ: НОВА ИТАЛИЈАНСКА ПОЕЗИЈА (изабрао и с италијанског превео Дејан Илић)
Масимо Ђеци: ЧАС ДОЦНИЈЕАгостино Корнали: УРЕД ЗА ПОГРАНИЧНЕ ОБЛАСТИКлаудија Кроко: ХОЋУ ДА БУДЕМ ГЛЕДАНААнтонио Ланца: ЕТНАПОЛИСФранка Манчинели: МАЛА КРУНАДанијеле Орсо: НОСЕЋИ ЗИДОВИСтефано Пини: SENTIMENTALE JUGEND
ИЛУМИНАЦИЈЕ
Авитал Ронел: ПРОБЛЕМ ГЛУПОСТИВолф Шмид: ОДАБИР И КОНКРЕТИЗАЦИЈА У ВЕРБАЛНОЈ И КИНЕМАТОГРАФСКОЈ НАРАЦИЈИ Никита Бакшани: СИНДРОМ ЧИТАЛАЧКОГ БИНЏОВАЊА
ЗЛАТНА ГРЕДА
Урош Зупан: ИЗГУБЉЕНЕ КЊИГЕВладимир Копицл: КАПСУЛИРАНИ ОРФЕЈ
РЕД ВОЖЊЕ
Иван Ивањи и Радмила Гикић Петровић: ИСПУЊЕН ЖИВОТ И У 90 ГОДИНА
ДУПЛО ДНО
Вилијам Х. Гас: ПЕДЕРСЕНОВ КЛИНАЦЕни Пру: ПАЖЉИВО ИШЧИТАВАЊЕ ПРИЧЕ „ПЕДЕРСЕНОВ КЛИНАЦ“ ВИЛИЈАМА ГАСА
ДОЗИВИ
Петер Семолич: ЧЕМПРЕСИ
РАЗМЕНА ДАРОВА
Тихомир Брајовић: ОДБАЦИВАЊЕ КУЛИСА (Драган Великић: Адреса, Лагуна, Београд, 2019) Јелена С. Младеновић: ДИХОТОМИЈЕ И ОСТАЛЕ ПОДМУКЛЕ ПОДЕЛЕ (Ненад Јовановић: Класе, Народна библиотека „Стефан Првовенчани”, Краљево, 2018) Јелена Лалатовић: ХИЈЕРАРХИЈА МАСКУЛИНИТЕТА (Филип Грбић: Прелест, Вулкан, Београд, 2019) Љиљана Шоп: СУНЦЕ СЕ ПОНОВО РАЂА, ИЛИ КАКО ЖИВЕТИ У ЕПОХИ НЕСПОРАЗУМА (Мурис Пирић: Неспоразум, Наклада Јесенски и Турк, Загреб, 2017)Драгослава Барзут: ЛОША МАЈКА ПОНЕКАД РОДИ ДОБРУ МАЈКУ (Моника Херцег: Ловостај, Наклада Јесенски и Турк, Загреб, 2019) Динко Крехо: НЕМИЛОСРДНИ ТЕСТАМЕНТ (Тед Хјуз: Рођенданска писма, Фрактура, Запрешић, 2019) Срђан Срдић: СМРТ ПО ГИЛМОРУ (Норман Мајлер: Џелатова песма, Лагуна, Београд, 2018) Бранислав Живановић: О ЧИТАЊУ И ПИСАЊУ (Алберто Мангел: Пакујем своју библиотеку и Харуки Мураками: Писац као професија, Геопоетика, Београд, 2019) Срђан В. Тешин: УДАРАЦ ПОД ПРАВИМ УГЛОМ (Дорте Норс: После ударца, Штрик, Београд, 2019) Наталија Лудошки: КЊИГА КОЈА НАС ВРАЋА НАМА САМИМА (Бојана Ковачевић Петровић: Карлос Фуентес у потрази за идентитетом, Академска књига, Нови Сад, 2019)Јасна Мелвингер: ПОЕЗИЈА ОБНАВЉА ЈЕЗИК И СВЕТ (Ксенија Катанић: Прикази 1 (поезија), Фељтон, Нови Сад, 2011)
СВЕТЛА КОМОРА
Љиљана Малетин Војводић: ЖЕНСКИ ДИСКУРС НА 58. БИЈЕНАЛУ У ВЕНЕЦИЈИЈан Лебенштајн: БИТИ ОНО ШТО СИ – ЛЕОНОР ФИНИ Милан Ђорђевић и Андреј Тишма: НЕОАВАНГАРДНО ИСКУШАВАЊЕ ДРУШТВЕНЕ МОЋИ УМЕТНИКА КО ЈЕ КО